Un iunie plin de evenimente la Ceai et caetera

Vara asta, cei de la Ceai et caetera îşi propun să pună în mişcare Braşovul printr-o mulţime de evenimente, de la expoziţii la board games, discursuri motivaţionale şi cursuri de limbi străine.

Monotipii clasice – expoziție de pictură semnată Diana Pitiș
1 – 30 iunie 2015
“Când te simți singur îți poți găsi liniștea în artă, dar nu în orice fel de artă, ci in cea produsă de tine însăți, menită să-ți aducă bucurie, atât ție, cât și privitorilor…”

Armonii florale – expoziție de pictură semnată Oana Baciu
1 – 30 iunie 2015
“Scriitorul Norman Manea spunea: “Creativitatea este un enorm dar fragil, care ne compensează, fie și parțial, pentru haosul din jurul și din afara noastră…”

Cum să te aranjezi în 5 minute, atelier susținut de Cristina Vechiu și organizat de Asociația Happy Moms
Joi, 4 iunie, 18h00, pe terasă
“Frumuseţea ta … în 5 minute! Timpul este limitat, în special pentru mămici, trebuie să ne pregătim pentru job, să pregătim copiii pentru şcoală, grădiniţă, soţul pentru muncă…”

Campionatul Național de Carcassonne – etapa finală pe țară
Sâmbătă, 6 iunie 2015, ora 11h00
“După lupte aprige purtate în toată țara pentru a obține supremația cetății Carcassonne, cei mai buni competitori se vor reîntâlni la Brașov…”

De vorbă cu mama – invitație la conversație și ceai
11 iunie 2015, 18h30-20h00
Dragele noastre mame,
“Vă propunem o întâlnire inedită la un ceai, împreună cu mama și unde altundeva decât la ceainăria Ceai et caetera…”

Schimb de cărți
Duminică, 14 iunie 2015, 19h00
“Vino cu o carte pe care ai citit-o și ti-a plăcut. Povestește-ne despre ea și împrumut-o unei persoane căreia i-ai trezit interesul prin povestea ta. La schimb…”

Potluck vegan – împărțim secrete vegetariene și degustăm mâncare sănătoasă
Marți, 16 iunie 2015, 19h00
“Vino să ne cunoaştem joi, la ceainăria Ceai et caetera, str Latină nr 15, şi să ne bucurăm de abundenţa naturii, cu alimente vegane şi raw vegane…”

Cum să îmi dezvolt Inteligența Emoțională – Atelier de autocunoaștere prin Analiza Tranzacțională
24 iunie 2015, 18h00-20h30
“Pentru o mai bună înțelegere și gestionare a propriilor emoții este nevoie să…”

Clubul de Board games reloaded
În fiecare luni de la 19h00
“Începând cu luna iunie, Clubul de Board games caută noi membri! În fiecare zi de luni, începând cu ora 19.00, un nou joc așteaptă cuminte…”

Friday Night Magic
În fiecare vineri de la 19h00
“Magic The Gathering este primul joc apărut, de tipul “trading card game”. În 2011, la nivel mondial, comunitatea avea peste…”

Clubul de limbi străine: franceză, engleză și germană
“Iubești limbile străine? Știi cât de important este ca în CV să îți poți strecura cunoștințele unei limbi străine? Cunoști…”

Colțul cu idei istețe și cu personalitate: cadouri sau pretexte pentru a le face o bucurie celor dragi
“De ziua cuiva drag sau când ai un motiv special de bucurie, în ceainărie te așteaptă un colț dedicat. Cu drag, ceainăresele te pot consilia și…”

Sărbătorește-ți ziua de naștere la Ceai et caetera
“O aniversare puțin…mai specială!
Pentru cei mici sau mari, pentru o surpriză celor dragi ție, te invităm să petreci în stilul Ceai et caetera! Motivul tău de bucurie, prilejul ceainăreselor de a te servi cu drag…”

SHAREShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

73 thoughts on “Un iunie plin de evenimente la Ceai et caetera

  1. Rica Venturiano says:

    fara legatura cu subiectul!

    am fosta cum cateva zile, sambata, la CCCoresi!

    gol, cu vanzatoare care stateau in cadrul usii si care cu privirea parca te rugau sa intri si sa cumperi ceva!

    nu sunt de meserie profet, dar ii prevad un simpatic dezastru!

    Brasovul are pe la 200.000 de locuitori, iar comertul nu se poate dezvolta in afara turismului, iar turism inseamna Centrul Istoric! Facem praf Centrul Istoric, facem praf turismul si prin consecinta si comertul!

    Aflu ca e in curs de aparitie un fel de Coresi in Centrul Istoric! ei bine asta va constitui o lovitura de dreapta marii realizari posttractoriste in materie de consum!

    prioritatea noastra nr. 1 ar trebui sa fie revitalizarea Centrului istoric, caci sunt o gramada de spatii goale pe care, cand le vezi, intri in depresie!

    repet, una din cele mai mari prostii ale managementului urban a fost acordul dat mallurilor, supermarketurilor de a vinde produse ,, rare” afectand Centrul Istoric!

    Pasajele mor! cel de la Biserica de lemn este de cativa ani inutil pentru comert, cel de la Camera de comert este si el terminat, a mai ramas si-si tareste zilele cel de la BRD! ele ar putea servi ca decoruri la turnarea de filme de groaza!

    • Zici…?Vezi ca la anul incepe si constructia mall-ului din Centrul Civic-fosta Hidromecanic.Va fi gata de Craciun 2017!Vom vedea ce si cum…!

    • Rica, Rica, tu data trecuta (adica in iarna) faceai profetii cum dupa deschiderea Coresi va muri centrul istoric, se distruge comertul stradal, dau faliment taranii din piete.
      Daca ai fost la Coresi inainte de ora 16-17 te cred ca e gol ca lumea e la munca, pana la ora aia e plin la piata de pensionari.

      Brasovul avea 251.000 loc la recensamant, dar nu doar locuitorii orasului fac cumparaturi in oras.
      Turismul tine comertul? Ai impresia ca vine turistul sa ia tricouri de la H&M sau pantaloni de la Zara…
      De ce fel de Coresi ai aflat matale ca apare in centrul ISTORIC? Un fel de Coresi e acolo din anii ’70, Universalul sau Star cum se numeste azi.

      Stii de ce sunt goale spatiile? Ca sunt chirii imense si pur si simplu nu le pot plati. Iar proprietarii de spatii tin de chirie cu dintii si prefera sa stea pravalia goala un an si pe urma sa functioneze maxim un an si tot asa mai departe decat sa lase chiria la jumatate. Uite, spatiu de ~100 mp pe Muresenilor unde nu e nici ce stiu eu ce vad, 3 sau 4 mii!!! (ca nu mai tin minte exact) euro chirie lunara fara utilitati, a functionat 8 luni si a dat faliment chiriasul. Din vara urma sa creasca chiria cu inca ~1-2000 euro. Au purtat negocieri sa scada din chirie, nu a vrut, de 3 luni sta inchis. Cam asa sta situatia. Acolo nu suprevietuiesc decat spatiile care sunt in proprietate proprie a comerciantului sau unde au obtinut o chirie rezonabila si acolo comerciantii tin cu dintii de acel spatiu.

      Pasajele erau moarte inca de dinainte sa apara orice forma de comert modern in oras. Ala de la biserica de lemn desi are peste 10 ani niciodata nu a avut chiriasi normali. Erau ba discoteci ba pacanele ba mai stiu eu ce. La BRD aceeasi situatie, pacanele, manele, fast food prost. Si mereu era marfa proasta, marfa de brintex dar la pret de oras.

  2. Rica Venturiano says:

    evident ca facem profetiile in cauza si voi continua sa le fac! am si dat un raspuns pe tema asta care nu a fost publicat, de unde mi-am dat seama ca aici trebuie sa apara numai ce ne convine!

    cantitatea de bani ai unei comunitati este relativ constanta, nu poate creste spectaculos! nu poti creste cantitatea de bani decat prin turism, mai ales turism extern! iar CCCoresi nu poate fi o atractie turistica!

    in momentul in care produci alte forme de vanzare, este posibil ca banii localnicilor sa se indrepte spre asa ceva! se muta dintr-un loc in altul si atunci formele traditionale vor fi afectate! de aici si ideea de a inchide supermarketurile sambata si duminica!

    cand supermarketurile vand telina olandeza cu doi lei, sa fii sigur ca taranul care o dadea cu 3 lei nu va mai vinde! avem optiunea sa-l sprijinim pe taranul olandez sau pe cel roman? a cumpara nu este doar un act economic, este si o optiune de valori, daca intelegem ce faceau nemtii acum 65 cand spuneam bun sau rau, german sa fie! chestia asta sa vezi decizia ta proprie ca facand parte din producerea unui bine colectiv nu poate fi accesata cu usurinta si sunt popoare repetente la asta, vezi grecii, iar noi nu suntem prea departe de ei!

    supermarketurile sunt aspiratoare de bani din comunitate orientate spre patronii care sunt afara! daca citim ceva presa straina aflam si despre asta…

    eu continui sa cred ca suntem in economie de piata! un proprietar nu poate tine la pret decat daca cererea de spatiu este mai mare decat oferta! daca o face, nu este intreg la cap si daca toti o fac, inseamna ca aici nu functioneaza ratiunea!

    cine tine un spatiu care ii produce gaura in buzunar?

    cum in centrul istoric sunt foarte multe spatii goale, este evident ca oferta de spatiu bate cererea!

    despre CCCoresi o sa mai vorbim! sa ne uitam la evolutia Unirii si la altele similare! mai vorbim…data viitoare dau si linkurile de rigoare..

    • Cand o dai in bara cu profetiile te duci si te culci ca altfel o iei pe urmele lui Hancu, pana la urma tot nimeresti ceva si atunci o sa ceri statuie.
      Nu vezi ruptura in logica ta? Ai zis ca deschiderea Coresi va goli centrul istoric. Acum zici ca e gol la Coresi dar e gol si in centru. Inseamna ca in centru era si inainte gol si Coresi nu are ce sa mai goleasca, ba mai mult nu are nici de unde atrage clienti. La fel ca centrul istoric. Punct.

      Ce turism tot visezi? Ti-am zis si data trecuta, turismul da doar cateva procente din economia locala. Dubleaza-l, ceea-ce e imposibil pt ca Brasovul nu e nici Viena nici Venetia ca daca era traiam demult doar din turism, si tot n-o sa ai nimic. Dar se pare ca in viata ta n-ai umblat in locatii turistice. Daca o faceai vedeai ca in zone turistice predominante sunt cafenelele cu terase, restaurante cat mai axate pe specific local si magazine de suveniruri, chestii ce cumpara turistul. Nu Adidas, Nike, Kenvelo, etc. Ca pe turist nu-l intereseaza la fel cum nu-l intereseaza nici Coresi (desi am vazut si asiatici in Coresi). L-ar interesa hainele daca Brasovul ar fi un fel de Paris, Milano, dar realitatea e ca n-are nici o tangenta cu moda.

      In momentul in care produci alte forme de vanzare apare concurenta, lucru de nedorit pt bisnitarii care aveau monopol pana acum. Si ofera varietata, deci pot alege si altceva in afara de marfa produsa de tine. Dar cum am zis e de nedorit de bisnitari si de neconceput pt nomenclaturisti.

      Ideea inchiderii supermarketurilor sambata-duminica apartine unor populisti cretini si sustinuta de dobitoci. Pt ca cretinul nu intelege ca ala care lucreaza toata saptamana pana la orele 17-18, si care produce banii din care functioneaza tara asta, nu are cand sa-si faca cumparaturile in timpul saptamanii. Si ala nici in jegurile de piete n-o sa mearga sa cumpere rahatul produs de tarani prin metode arhaice. Poate pricepi o data ca eu si o gramada de altii evita pietele tocmai pt ce e acolo, aceeasi marfa ca la supermarket dar la pret mai mare, dar unde boratul imi da peste mana daca vreau sa-mi aleg strugurii, unde sunt mereu deranjat de cate un taranoi insistent cu “portocale aici baiatu hai aici sa-ti dau mere, pere,” adauga ce vrei, unde duhneste un miros de legume aflate in putrefactie, unde poti fi oricand buzunarit (au furat atat mobilul cat si portofelul de la maicamea) si pot continua… Iti place la piata? Pai dute taica la piata, cine te opreste? Dar mai laso mai moale cu obligatul altora ca tu ai stiu eu ce conceptii.
      Ma intreb, taranul cinstit a redus tva-ul la produsele vandute, la fel cum au facut nenorocitii de la supermarketuri? Dar stai ca ala nici macar nu platea TVA, deci acum telina aia costa 1,5 lei la supermarket si tot 3 la taran. :))))))

      Pricepe odata ca nu e problema mea ca taranul roman (desi el mai e si ajutat de subventii de la stat si UE) nu e in stare sa produca telina la acelasi pret cu taranul olandez care mai si aduce telina aia din celalalt capat al continentului si se adauga si transportul si TVA. Scopul meu in viata chiar nu e sprijinirea taranului roman platind mai mult pe produsele lui cu nimic mai bune decat ce vine de la taranul olandez. Iar agricultura ocupa un loc minuscul in PIB, adica pe intelesul tau taranul roman nu aduce nici o plusvaloare economiei. Daca nu e in stare sa faca fata concurentei (desi el primeste tocmai pt asta subventii) n-are decat sa se reprofileze ca altfel ne intoarcem si noi la boi si carute.
      Nemtii au facut ce au facut pt ca aveau produse peste concurenta, la fel cum e si acum. Dar dupa logica ta ar trebui sa iau Dacia 1300 ca ala era romanesc (poate chiar un Lastun nu) si nu Mercedes. Loganul nici nu intra in discutie ca si ala e produs de porci capitalisti francezi care pleaca cu profitul la fel ca Auchan.

      Supermarketurile sunt locuri de desfacere a marfii unde se pune un adaos comercial care nu e mai mare fata de intermediarii din piete pe care tu ii confunzi cu taranii. Asa ca fapt divers, taicamio are o gramada de lalele in gradina pe care le tine pe post de ornament dar din pacate se ofilesc repede asa ca a taiat cateva sute de fire si le-a vandut la piata la o tiganca florareasa. Cu 50 bani firul iar tiganca vindea mai departe cu 1 leu/buc, adica adaos 100%. Deci aia a castigat cat a castigat taicamio dar cu un efort de zeci de ori mai mic. Cam asa sta treaba la piata doar ca porcul capitalist strain e inlocuit de un bisnitar (intermediar). Taranul roman e ocupat cu munca la camp iar castigul lui e cam la fel atat in cazul in care vinde marfa la pret de nimic la supermarket cat si in cazul in care vinde la jumatate din pretul pietei (adica tot de nimic) la un revanzator din piata.

      Crezi ce vrei tu dar habar nu ai cum stau lucrurile in realitate. Atunci explica-mi de ce respectivul nu vroia sa lase din pret? Nu de alta dar chiriasul iesea luna de luna in pierdere cu 1000 de euro, daca proprietarul reducea cu doar 1000 iesea pe zero si poate mai tinea afacerea. Sau reducea cu 1500 si chiriasul care facea toata treaba iesea cu 500 euro in plus iar proprietarul iesea cu 2500 euro in buzunar in continuare. Dar nu, el prefera sa stea inchis. Si chiriasul ar fi ramas si daca la finalul lunii era pe zero pt ca a investit acolo mai multe zeci de mii de euro si mai incerca sa resusciteze afacerea.

      Dar daca tot stii asa de bine, comenteaza fraza urmatoare:

      “Americanii de la Starbucks au negociat anul trecut timp de câteva luni cu Biserica Evaghelică din Braşov închirierea unui spaţiu de peste 200 de metri pătraţi situat în Piaţa Sfatului. Deşi chiria era una modică pentru zona respectivă, de 7.000 de euro pe lună pentru spaţiul amintit, business-ul a fost anulat de reprezentanţii chiriaşului pe motiv că cei care deţin franciza Starbucks în România au amânat semnarea contractului mai mult de două luni.”

      Adica vine 3500 euro / 100 mp inseamna chirie modica. Acum pricepi de ce dau faliment afacerile si de ce stau spatiile goale? De ce nu se reduce chiria intreaba-te pe mainile cui ajung spatiile din centru si prin ce metode…
      Biserica evanghelica de ce nu reduce chiriile? De ce prefera sa stea cladirile goale si MAI ALES IN PARAGINA?!?! Starbucks s-a dus la Coresi dar de ce nu deschide altul o cafenea acolo? Sau restaurant? Tu pricepi ca 200mp ajungeau doar pt o cafenea, dar care trebuia sa produca zilnic 233 euro doar sa-si plateasca chiria? Dar utilitatile, salariile, diferite alte taxe, si pretul platit pt stoc unde mai e? Dar banii investiti cand se mai amortizeaza? O cafenea de la zero poate costa intre 20-60.000 euro.
      Peste 1000 lei/zi se duc la chirie asta in conditiile in care incasari de 2000 lei/zi sunt considerate de la bune spre foarte bune in timpul saptamanii pt o locatie mica/medie. Intreaba patronii de localuri, toti o sa zica ca in timpul saptamanii incearca sa scoata cheltuielile si profitul lor vine in weekend. Asta daca reusesc.

      Vrei turism? Pai militeaza sa dispara cablurile de pe pereti, reclamele tipatoare ca in Hong Kong, cladirile sa fie renovate. Lasa naibii fast foodurile si magazinele de haine in franciza ca alea nu vor ajuta turismul.

      In centrul istoric nu sunt multe spatii goale, cel putin nu sunt mai multe decat erau acum un an sau acum doi ani, sau inainte. Dar cand ai o fixatie pe ceva doar acele lucruri o sa-ti sara in ochi.

      Daca vrei sa vorbesti despre o comparatie intre Unirea si Coresi mai intai explica unde a gresit Unirea si care e diferenta cu care a venit Coresi. Dar stai ca tu ai prezis moartea centrului istoric din cauza succesului Coresi (ca fara sa atraga lumea de acolo n-are cum sa moara centrul istoric) iar acum prezici esecul Coresi. E bine, orice s-ar intampla tot tu ai dreptate, si eu zic ca poimaine ploua, dar maine a sa zic ca nu ploua:)))))

    • Sa mai adaug la grija ta ca “centrul se va goli” si ca deja “e plin de spatii goale”: enumera te rog ce spatii s-au golit de la deschiderea Coresi si ce magazine erau acolo.
      Magazinele cu haine de calitate sunt tot acolo, in Pta Sfatului: Benetton, Hilfiger, Stefanel si nici n-au deschis la Coresi. Iar la Coresi ca concurenta pt ele ar fi doar Massimo Dutti si sa zicem ca eventual si Zara, restul sunt sub ele ca pret, calitate, etc deci nu le concureaza. In rest, cu mici exceptii, magazinele de haine care sunt in centrul istoric (si nu de acum ci din ’90 incoace) vand doar marfa ieftina de proasta calitate adusa din china, exact ce gasesti la Brintex sau Orizont. Iar pt nivelul asta extrem de scazut la fel nu e concurenta in Coresi.
      Fast foodul Coresi la fel nu va concura restaurantele din centru, iar statul pe Republicii la terasa tot nu are concurenta in mall. Deci despre ce tot vorbim noi aici?

  3. Rica Venturiano says:

    plin de umor comentariul dumneavoastra!

    ne-am inteles in sfarsit asupra catorva lucruri:

    1. ca relatia cerere-oferta functioneaza si in spatiul Brasovului!

    2. ca actul de cumparare exprima valori, eu identific la dumneata valorile de tip economic, eu marturisesc inca o data ca actul de a cumpara il vad si prin prisma valorilor de solidaritate, adica de tip comunitar;

    3. tot pe distinctia dintre valori sta diferenta de viziune asupra agriculturii, dumneata militand pentru produsele de import, eu militand pentru produsele autohtone, pe mine neinteresandu-ma rolul de a imbunatati viata taranului polonez, italian sau olandez, ci viata taranului roman!

    eu am decis sa nu cumpar produse agricole de import decat in cazuri exceptionale, tocmai pentru ca nu impartasesc viziunea celor care cred ca rezolvarea problemei agriculturii romanesti sta in disparitia biologica a 3 milioane de tarani cam cum se prefigureaza in mintile corporatistilor si a consumului de tip corporatist!

    4. ne-am inteles, nefiind criticat si ca exemplul magazinului Unirea se va putea repeta in viitor, ultima data cand am fost acolo mai avea doar 2 nivele…cum constructia a costat ceva banuiesc ca pierderea este semnificativa..

    .City Mall, Liberty City,Tiago Mall, Armonia, Promenada sunt cateva din exemplele de succes in acest sens!

    despre Coresi mai vorbim peste 3 ani…un an, un proprietar va putea suporta pierderile, anul urmator va face o schimbare de produse, iar daca si dupa asta sta prost, inchide taraba….

    ca si la hoteluri, primele trei conditii ale unui mall de succes sunt: locatia, locatia, locatia! Coresi la indeplineste pe primele doua, nu o indeplineste pe a treia :)))! Coresi are noroc ca este situat pe langa autostrada care duce in Sanpetru!

    repet, dumneata ai pe cata incrancenare, pe atata umor!

    ps. am ramas dator cu politica de spoliere a profitului comercial realizata de supermarketuri, cand voi avea timp am sa caut studiul publicat in Guardian pe tema asta!

    • 1. Intelegi opusul din ce am zis despre spatiile comerciale. De fapt intelegi ce vrei tu sa intelegi. Daca cerere-oferta ar functiona in toate cazurile, chiriile ar fi la un nivel mai redus iar spatiile ar fi ocupate. Dar in anumite cazuri nu se intempla, alea sunt spatiile goale pe care le vezi in centru. Intereseaza-te cine sunt proprietarii si ce interese au. Una e biserica evanghelica care nu are bani de renovari dar nici nu vrea sa vanda/inchirieze. Restul sunt politicieni locali.

      2. Tot pe acelasi considerent ai putea folosi un abac facut manual din lemn in loc de calculator, astfel ai ajuta mestesugul traditional al prelucrarii lemnului.

      3. Fals, nu am militat pt produse de import, am militat pt produsul cu cel mai bun raport pret/calitate. Daca acel raport avantajeaza produsul importat voi alege acel produs. Daca gasesc produs de calitate si pret aproximativ egal fabricat in zona brasovului voi alege produsul autohton 😉

      Daca iti pasa asa mult de 3 milioane de tarani ar trebui sa sustii reprofilarea lor sa aiba parte de un trai macar peste limita de subzistenta oferita de agricultura pt majoritatea. Lucru care oricum se va intampla cu timpul indiferent ce iti doresti tu. Iar agricultura trebuie adusa la standardele secolului 21! Daca taranul inca ara pamantul cu calul nu va avea eficienta niciodata, iar eu nu voi subventiona din banii mei traiul lui de secol 19! Nu poti face agricultura pe parcele de 1-2 hectare. Pt agricultura e nevoie de zeci de hectare de teren compact, de utilaje in proprietate personala, nu sa chemi vecinul sa-ti are pamantul ca tu nu-ti permiti un tractor, sa treiere, etc.

      Totusi as fi de acord sa aleg produsele taranului daca ar fi calitativ peste cele din occident, si ar fi cultivate ecologic. Atunci as plati mai mult. Dar cat timp el foloseste chimicale, ierbicide, nitrati, seminte tratate etc nu e cu nimic mai bun produsul lui fata de cel din import.

      Unirea a fost prost conceput de un miliardar de carton (aflat la puscarie in prezent) care nu e om de afaceri ci un smecher parvenit. La fel ca restul miliardarilor de carton aparuti dupa ’90 nici el nu se pricepe la afaceri ci doar la tunuri date statului si altora. Faptul ca Unirea din Bucuresti functioneaza se datoreaza faptului ca e in buricul targului, nu din cauza managementului. La Unirea ajunge sa vizitezi foodcourtul sa-ti dai seama de calitatea mallului.
      Dar chiar si asa in anii trecuti era pe profit, dar de la deschiderea Coresi vanzarile chiriasilor s-au redus la jumatate si viitorul c.c. e incert. Bineinteles ca si Coresi poate avea probleme daca se deschide un mall mai mare, mai bine pozitionat sau mai spectaculos. Dar pana atunci mai e mult si te asigur ca si-au luat masurile necesare sa nu aiba probleme in anii urmatori. Ei spre deosebire de proprietarii de la Unirea sunt profesionisti in domeniul comertului.

      Enumeri cateva esecuri din sutele de malluri. Majoritatea din Bucuresti unde concurenta e cea mai mare, sunt cel putin 10 centre comerciale de mari dimensiuni. Anul asta a fost deschis inca un mall, altul e in constructie si unu pe teava, constructia incepe anul asta. Toate 3 de mari dimensiuni, mai mari decat Coresi.
      La Cluj sunt doua cat Coresi sau mai mari care de aproape 10 ani functioneaza fara probleme, la Iasi Dascalu a mai construit un mall pe langa Iuliusul care exista de 15 ani, asa ca exemplu doua orase cu care Brasov poate fi comparat.
      Apropo de Promenada, nu stiu la care te referi ca e si in Tg Mures care e bine merci iar cel din Bucuresti se pregateste de extindere. La fel si Coresi.

      Coresi se situeaza in cartierul care cunoaste cea mai mare extindere de dupa ’89. Coresi se situeaza pe axa viitoare de circulatie est-vest. Coresi se situeaza la distanta mica de centura si are accesibilitate buna.

  4. Rica Venturiano says:

    si postarea aceasta este plina de umor!

  5. Vorbiti aici de mall-uri si de magazine in centru, dar uitati ca cei carora li se adreseaza au salarii care nu le permit sa faca cumparaturi in aceste magazine. Am fost acum vreo 2 saptamani in Coresi (era luni seara) si in afara de zona cu fastfood-uri unde era mai multa lume, in rest batea vantul. Iar majoritatea celor din zona de fastfood, erau parinti ai caror copii se ingramadeau la locul de joaca amenajat acolo. Probabil ca daca locul de joaca ar fi cu taxa ar batea vantul si aici.

    • Rica Venturiano says:

      domnule draga,

      cu tot respectul o spun, dumneata nu ai perspectiva timpului…

      CCCoresi trebuie vazut in perspectiva anilor 2035…cand salariul minim va fi la 2000 de euro, iar cel maxim nelimitat..si cand autostrazile vor roii in jurul complexului…

      deocamdata trebuie sa facem fiecare mici sacrificii…

      intrucat este clar ca aici e vorba de un management performant, nu ca la Unirea, vin cu urmatoarele sugestii…

      propun ca toate praznicele si parastasele din oras, din zona metropolitana si in general din toata zona Centru sa se faca la Coresi..

      urmand exemplul elevilor englezi care isi pregatesc orele de istorie si studiul civilizatiilor la British Museum, tot asa, toti elevii, incepand cu clasa I si terminand cu aia de clasa a XII-a sa faca orele de limba si literatura engleza, franceza, germana la Coresi, ca sa stie a citi si aprofunda ce scrie pe etichete..

      urmand exemplul studentilor englezi de la arte care isi pregatesc examenele la National Gallery, tot asa studentii brasoveni trebuie sa-si pregateasca examenele in restaurantele de la Coresi…

      urmand exemplul pensionarilor britanici care se tot plimba prin respectivele muzee, propun sa se faca liste obligatorii pe scari cu pensionarii din Brasov si din zona Centru sa fie obligati sa mearga la Coresi de vor dori sa primeasca pensia care pensie, se va da tot acolo..

      educatoarele au obligatia de a sarbatori ziua copiilor, ziua copilului de 1 iunie, 1 decembrie, 24 ianuarie si toate zilele nationale importante cu copiii de la gradinita doar la Coresi!

      pensionarile se vor face obligatoriu la Coresi! toate zilele firmelor, ale angajatilor si toate sarbatorile nationale se vor sarbatori doar la Coresi!

      trebuie luat legatura cu preotii de la parohii, anume ca cine da ortul popii la Coresi sa beneficieze de o reducere de 10 la suta in ceea ce priveste plata serviciului funerar!

      daca e sa se moara, sa se faca pentru o cauza nobila, nu mai sunt de acord ca fiecare sa inchine steagul dupa cum crede el de cuviinta!

      singurii pentru care nu am nici o idee si-l astept pe domnul KJ cu una este legata de copiii de la crese care sa respecte principiul cardinal pret-calitate!

    • salbaticul says:

      @Rica Venturiano

      ai uitat sa pomenesti de o sursa importanta de dezvoltare a mallului Coresi, botezul care sa fie facut de doua persoane, de un preot si de managerul general de la Coresi! nu ar fi fain cand intri in mall sa vezi asa ceva, prin care noul nascut primeste taina de a fi in viata, duhul sfant cel care-l va face sa fie toata viata clientul acestei noi biserici care este Coresi? iar copilul proaspat botezat sa fie imbracat de magazinul de resort, contra cost evident?

    • Sunt magazine aproape pt toate buzunarele. Din salariul minim probabil nu prea isi permit mai nimic, dar (din fericire) majoritatea brasovenilor nu traiesc din salariul minim.
      Intamplator eu am fost de mai multe ori in ultimele saptamani si niciodata nu batea vantul. Bineinteles nici multa lume n-o sa mai fie in afara de sarbatori si in general in weekenduri. Mai ales in perioada asta, cand agitatia provocata de deschidere s-a terminat, lumea se pregateste de concediu si a venit caldura, e mai placut sa stea omul pe terasa la Republicii decat sa stea inchis in mall. Asta spre bucuria lui Rica, sa nu mai fie asa de suparat. Dar depinde si de perspectiva, poate pt tine cand nu e balamuc ca in zilele de dupa deschidere inseamna gol.

    • “Rica Venturiano

      domnule draga,

      cu tot respectul o spun, dumneata nu ai perspectiva timpului…

      CCCoresi trebuie vazut in perspectiva anilor 2035…cand salariul minim va fi la 2000 de euro, iar cel maxim nelimitat..si cand autostrazile vor roii in jurul complexului…”

      Stii unde e greseala in afirmatia asta? Chiar daca salariile de la noi sunt incomparabile cu cele din vest, totusi in anumite cazuri nu sunt diferente. Si anume: si aia si noi trebuie sa mancam. Aia din vest nu mananca mai mult, poate doar mai bun. Si aia si noi trebuie sa ne imbracam, iar romanului chiar ii place sa se imbrace, sa epateze. Iar magazinele din Coresi sunt tocmai pt buzunarul romanului, nu pt buzunarul celor din vest. In afara de Massimo Dutti si Zara restul brandurilor de acolo sunt branduri ieftine, sau foarte ieftine. Si nici alea doua nu sunt marci scumpe sau de lux, doar ca se adreseaza clasei medii care e cam subtire in Romania. Dar daca nu-ti permiti sa-ti iei din cand in cand (ca nu trebuie sa-ti schimbi toata garderoba lunar) o pereche de blugi cu 100-150 lei sau un tricou cu 20-50 lei eu zic sa-ti cauti alt loc de munca mai bine platit! Si chair sunt astfel de magazine acolo care practica preturi de Brintex sau Orizont.

    • @Kj

      Nici macar la Coresi nu gasesti tot ce iti trebuie.Ma refer aici, la masurile mai mari la imbracaminte pentru sexul feminin.Pentru asta trebuie sa mergi in alte magazine prin oras.

      Adevarata proba de foc, va fi prin 2016-2017 cand se preconizeaza deschiderea noului mall din Centrul Civic.Ala desi poate mai mic, va avea avantajul pozitiei mai bune.

      Nici pietele, cu pseudo-tarani nu vor muri, exista oameni care merg doar la piata, pentru ca nu gasesc,chiar tot ce vor sau cum vor, in marile magazine.

    • Nu cred ca a zis cineva ca gasesti tot, asa ceva nu exista nicaieri. Doar s-a diversificat oferta. Si normal ca nu dispar pietele si nici intermediarii de acolo. Dar totusi daca nu mai au clienti la zarzavaturi poate se reprofileaza pe organizat nunti, botezuri si parastase printre tarabe pt clienti ca Rica.

  6. salbaticul says:

    imi place * schimbul asta de idei* care, dupa parerea mea, exprima doua filosofii distincte care privesc si dezvoltarea Brasovului!

    O directie ar fi aceea istorica, a unui oras comunitar, traditional, pietonal, al spatiilor verzi, al dealurilor fara vile si blocuri, un oras nepoluat, cam cum era vazut Brasovul in anii 30, drept o statiune si alta directie ar fi Brasovul cosmopolit, al investitiilor imobiliare, al masinii, un oras pentru altii, al bancilor, mallurilor, supermarketurilor si al sediilor al diverselor corporatii.

    in primul caz, ar prima calitatea, in al doilea caz, cantitatea. In primul caz, ceea ce ar fi remarcabil ar fi apropierea intre centru si periferie, ca si calitate a vietii, in al doilea caz, ne putem astepta ca in cativa ani, sa avem zone de mare bogatie, asociate cu prabusirea vietii in cartiere.

    am avut ocazia sa cunosc spiritul corporatist: oameni relativ tineri, au vazut si lucrat in lume, dumnezeul lor este confortul si luxul, sunt impregnati de calitatea capitalului pe care-l slujesc, adica mobilitate si eficienta, egoisti, autosuficienti in tot ce fac, inclusiv cand gandesc si interactioneaza cu altii, sunt cei pe care ii avea Spengler in vedere, atunci cand dau de o cascada de apa in munte vad in ea o hidrocentrala sau cum imi spunea un prieten, se uita la padure si vad in ea rumegusul pe care daca l-ar face calupuri, l-ar vinde saracilor din tara pe post de sursa de incalzire iarna, iar din banii castigati si-ar face o vila pe Dealul Melcilor cu vedere spre oras.

    exagerez, dar lucrurile pe-aici se invart..

    • N-am zis ca nu sustin turismul sau reabilitarea centrului istoric. Am zis ca nu e bine sa blochezi anumite investitii doar pt ca nu poti pastra modul de viata traditional al taranului roman. La fel, nu e bine sa obligi (si sa ingramadesti) toate magazinele in centru pt ca pui presiune asupra pietei imobiliare si va exploda pretul chiriilor, care cum am mai zis si asa e mare. Republicii e pe locul 2 in tara la nivelul chiriilor dupa Magheru si o chirie mai mare nu e benefica nici pt chirias nici pt cumparator, adica noi, asa ajutam doar pe proprietarii de spatii. Sau poate Rica e unul dintre proprietari, nu am de unde sa stiu ca nu e asa. Asta am zis doar asa ca si eu am fosta cuzat aici ca as fi pr al celor de la Cora sau mai stiu eu cui.

      Lumea evolueaza, tehnologia evolueaza iar noi vrem sa sustinem un mod de viata depasit care ne produce ineficient si scump. Atunci hai sa ne intoarcem in evul mediu, interzicem si importul de alimente si ne lingem talpa de foame.

      Pe o piata libera nu poti limita programul unor comercianti, nu poti limita deschiderea de magazine. Mai ales ca nici un magazin nu detine monopol si avem concurenta benefica pt client. Si nici pietele nu le vad inchise, deci exista clienti si pt taranul de acolo.

      Interzice supermarketurilor sa deschida sambata-duminica si o sa apara cu zecile dughene de cartier care vor deschide doar sambata-duminica si vor practica preturi triple pt ca din asta vor profita. S-a intamplat si la altii unde la 6 inchide tot in mod obligatoriu si daca vrei sa iei ceva poti doar in gari si benzinarii la preturi imense. Da, o fi bine pt proprietarii (bisnitarii) acelor dughene care toata marfa ce ti-o vand tot de la Selgros o cumpara. Dar pt noi restul ar fi bine?

      Comertul modern reduce de la an la an comertul traditional, dar asta e directia. Iar comertul online care la noi deocamdata e la un nivel minim in viitor va lua o felie tot mai mare din fata supermarketurilor, mallurilor, etc. Deja poti comanda online pana si alimente, legume, fructe si iti aduc la usa la ora stabilita iar de la 100-200 lei in sus nu se practica taxa de curierat.
      Asta e directia, asa evolueaza lumea. Doar ca unii sunt prea ancorati in trecut sa mai poata tine pasul. Telefonia mobila si internetul au eliminat telefonia cu fir, posta, telegraful. Jurnalismul online elimina ziarele tiparite. Fara internet n-ar exista nici acest blog, cum am mai comenta, articolele? Prin scrisori? Pt ca o anumita categorie va ramane fara obiectul muncii hai sa plangem si dupa disparitia ziarului tiparit care are doar un singur avantaj, si anume ca-l poti citi pe tron si ai ceva la indemana daca ramai fara hartie igienica.

  7. Rica Venturiano says:

    ideea de a face toate botezurile, nuntile, inmormantarile si parastasele la CCCoresi o gasesc exceptionala!

    CCCoresi este un pas urias pe calea progresului, a faptului ca ,,lumea evolueaza, tehnologia evolueaza”, iar daca nu acceptam CCCoresi nu ne vom putea inscrie in viitor! CCCoresi este o etapa istoric necesara in dezvoltarea progresului si in progresul dezvoltarii!

    De ce este important CCCoresi in dezvoltarea noastra? pai pentru ca acolo este loc ca botezurile, nuntile, inmormantarile și parastasele sa se faca on-line!

    adica nasul este in America, iar copilul cu preotul si cu managerul dela Coresi sunt in Brasov si prin intermediul ecranului, nasul din America participa la botez! la fel cu inmormantarile, langa sicriu va fi pus un ecran mare in care fiica din America este vazuta s ea totodata vede inmormantarea tatalui si asta tot la Coresi, langa Sergiana! cu nunta va fi la fel, ea este la Coresi, el este in Australia, dar panoul va fi pus in fata pizzariei, iar preotul si dascalul (rolul acestuia este al managerului de la Coresi) vor oficia casatoria si isaia dantuieste va fi in jurul panoului!

    toate trebuie sa fie facute la Coresi, monumentul cinstei si al onorabilitatii, altfel apar bisnitarii acelor dughene de cartier care cumpara de la Selgros si-ti vara marfa sub gat!

    este de inchipuit sa faci o inmormantare on-line intr-o dugheana de cartier! sau o nunta acolo! cine isi inchipuie asa ceva apartine trecutului!

    Asta este directia in care evolueaza lucrurile si doar unii stim asta!

  8. Rica Venturiano says:

    @horia

    ,,pseudo-taranii” de care pomenesti sunt intermediarii dintre taran si cumparator! modernitatea ( mai precis dezvoltarea urbana) aduce cu ea aceasta noua functie care traieste pe seama micului producator care nu are resurse sa sustina si sa-si dezvolte functia de vanzare! ce nu stie lumea sau a uitat este ca si in comunism exista aceasta functie de intermediar realizata de centrele de achizitii! daca micii producatori s-ar asocia ( cum au facut unii producatori de cartofi din Covasna) atunci nu am mai vedea atat de multi intermediari! ei detin * cunoasterea* legata de vanzare ( ce se cere, unde, la ce pret), dispun de masini, personal si inchiriaza din vreme tarabele de la primarii! unui simplu producator ii este dificil sa sustina o asemenea infrastructura si ca atare da productia la intermediar care, atentie, stabileste pretul si care, evident, nu are cum sa fie favorabil producatorului! si apoi sa nu uitam ca, in raportul dintre consum si productie, intermediarul este reprezentantul consumatorului, iar acolo unde consumatorul dicteaza pretul, producatorul este in situatie dificila! daca in aceasta logica intervine si importul de produse straine, atunci situatia producatorului roman este foarte dificila! are o vorba Camil Petrescu: ,,bunatatea adevarata cere neaparat inteligenta si imaginatie” care lipsesc in cazul corporatistilor si care isi legitimeaza *absentele* sub umbrela legii progresului.

    • Tu din cauza corporatistilor si progresului traiesti cum traiesti azi si nu esti in evul mediu. Pana si progresul adus de comunisti a fost posibil datorita corporatistilor din vest de unde importau idei si tehnologie. Fara corporatisti nu ai mai putea expune aici ideile tale, nu ai mai avea telefon mobil, ba poate nici wc in casa doar in fundul curtii si te-ai sterge cu frunza de bostan ca hartia igienica ar fi prea scumpa.
      Taranul (agricultura romaneasca) ar trebui sa progreseze, daca nu poate sa ajunga macar sa fie cu doar un pas in urma taranului din occident. Banuiesc ca ai fi tare fericit daca la urmatoarea vizita medicul te-ar trata dupa practici de acum un secol, poate sustii si medicina traditionala.
      Intermediarul ala face exact ce face supermarketul, ia mai ieftin si vinde scump. Vad ca tu ai probleme doar cu supermarketul, cu intermediarul nu desi ala vinde mai scump decat primul si castiga mai bine decat taranul. Taranul daca ar produce 20 de camioane de cartofi ar putea vinde singur la piata, ar putea angaja om care sa faca treaba asta. Dar daca produce doar 2 remorci de dacia papuc vinde cui apuca la ce pret se ofera.

  9. salbaticul says:

    KJ

    exista in mare doua feluri de brasoveni, cei care iubesc culoarea verde si caramiziu ( oras al istoriei si al naturii) si cei care iubesc culoarea alb-gri!

    pentru primii orasul este de tip comunitar-pietonal, al celor care merg pe jos sau cu bicicleta, pentru ceilalti orasul trebuie sa fie unul metropolitan al masinilor, supermarketurilor si mallurilor!

    primii sunt brasovenii care se confunda cu identitatea cultural-istorica a orasului, ceilalti sunt indiferenti in legatura cu asa ceva, vor servicii de calitate, pentru ei orasul nu are identitate, pentru ei diferenta dintre Brasov, Craiova si Iasi consta in numarul si tipurile de malluri!

    primii pun accent pe valoarea umana a locuirii si a spatiului public, pentru ceilalti a fi interesat de om sau de istorie este o prostie, ceea ce conteaza este valoarea pret-calitate a produselor si serviciilor!

    primii sunt sportivi, filosofi, istorici, artisti, gospodine, bucatari, ceilalti sunt contabili, ingineri, notari, stomatologi, casieri, frizeri..

    • Exagerezi. Viata sau lumea nu e alb-negru, tu o vezi asa. In realitate ceea-ce spui tu sunt nuante intre alb si negru.
      Eu am spus ca centrul istoric trebuie protejat si pus in valoare. Dar in acelasi timp nu ma opun progresului pt ca daca iau doar prima categorie expusa de tine, orasul ar trebui sa fie unul strict turistic, sa fie ca un muzeu. Si acest lucru nu e posibil, nu a fost niciodata. Si in trecut orasul traia din mestesuguri, comert pt ca se afla la rascrucea de drumuri dintre Muntenia, Moldova si Transilvania, pe urma deja de peste 100 ani din industrie. Iar in comunism a fost clar trasata directia de oras industrial, nu poti sustine 250.000 de locuitori doar din turism. Iar turismul in masa nu e chiar asa de benefic, vezi cazul Venetiei unde populatia rezidenta saturata de agitatia si aglomeratia creata de numarul mare de turisti (50.000 pe zi) s-a mutat de pe insula si din 1980 populatia a scazut de la 120.000 la 60.000 azi si scade in continuare iar fara locuitori va pierde mare parte din farmec. Deci si turismul in masa poate distruge un centru istoric.

  10. Rica Venturiano says:

    unora le este greu sa priceapa ce am sustinut, mai fac o incercare

    chestiunea este sa sprijini taranul roman, antreprenorul roman, capitalul romanesc…

    nu poti face asta daca aduci totul din import…si vrei ca taranul sa se dezvolte, dar fara capital, in afara oricarui proces de capitalizare, asa din cer…

    si sustii treaba asta pe seama unor legi ale progresului si ale dezvoltarii, pe care numai tu le intelegi, ceilalti sunt ai trecutului..

    exact ca aia din Ziarul financiar care gaseau solutia la problema taranului roman in disparitia fizica a 3 milioane de oameni..asta nici Ceausescu nu a gandit-o….niste finantisti care privesc oamenii ca pe niste masini de intretinut…si vad ca spiritul asta se extinde din ce in ce mai mult,

    eu nu zic precum Mantuitorul ca pe astia nici moartea nu-i sperie, spun ca o solutie de a se trezi din visul asta este sa ajunga in somaj si sa aiba si ceva copii acasa de intretinut …vorba aia, totul depinde pe ce parte a usii de la toaleta te gasesti…

    nu ne uitam ce politici protectioniste duc marile tari occidentale, pentru a impiedica patrunderea capitalului strain pe piata lor si cum striga dupa noi piete,

    a se vedea numarul din mai al lui Le Monde Diplomatique, dedicat Germaniei..

    se vede ca unii nu au condus in viata lor o tutungerie, nu au dat in viata lor salarii si dau lectii de dezvoltare … texte…

    suntem pe sisteme de valori diferite, eu vad omul si dumneata vezi numai banul…

    • Tu nu vezi ce tampenii debitezi? Tu sustii cei 3 milioane de tarani? Ai habar ce inseamna asta? Daca asa e, ca eu momentan nu stiu cati traiesc din agricultura in realitate si nici nu mai pierd vremea cu tine sa caut date, dar tu intelegi ce inseamna 3 milioane de persoane care se ocupa de agricultura? Aproape egal cu salariatii tarii!!! Sunt intre 4 si 5 milioane de salariati si inca 1 milion care are firma sau PFA. Adica 5-6 milioane sa sutina 3 milioane de tarani? Chiar nu iti dai seama de gravitatea situatiei? A mai fost Romania “granarul” europei si era rupta in cur la propriu, tara bananiera. Cati lucreaza in agricultura olandeza? Sau germana? Ce procent din total? Si cat produc?
      Poti sa-i tot sustii, plateste-le dublu de acum incolo ca tot n-o sa iasa din subzistenta. Aia care pot au facut-o deja, iti zic din experienta ca am rude care din agricultura la sera traiesc si castiga mult mai bine decat un medic sau inginer. Dar banuiesc ca tu in viata ta n-ai fost la camp sa intelegi despre ce e vorba. Eu am facut mai toate felurile de lucruri la camp/gradina asa ca macar am habar despre ce vorbesc.
      Habar nu am de unde naiba ai scos eliminarea fizica a 3 milioane de tarani!? Din aia 3 milioane cel mult un sfert ar trebui sa ramana in agricultura, restul sa se reprofileze. Dar la sat in loc sa trimita copilul la scoala il trimit sa stea cu vaca la pascut, sa mai creasca o generatie de agricultori pe care sa-i tot sustii tu. Poate vei pricepe ca in romania momentan agricultura de subzistenta care se practica inseamna cate un taran cu 1-2-3 hectare de pamant, eventual impartit in parcele mai mici in mai multe zone si din care abea produce cat sa se autosustina. Stiu bine ce e agricultura asta ca am bunici si asta faceau. Noroc ca au fost cu un pas mai destepti si au trimis copii lor la facultate in loc sa pazeasca oile si peste cativa ani aveau cine sa-i ajute, de fapt sa le sustina hobbiul numit agricultura. Ca altfel seara se culcau si ei cu stomacul gol.
      Poate vei pricepe o data ca agricultura nu se face decat pe zeci de hectare minim, cu dotari moderne, cu angajati instruiti, eventual sub conducerea unui inginer agronom, nu de alta dar exista si meseria asta si ala stie mai bine ce si cum se face decat taranul care a invatat din tata in fiu.
      Ce faci tu e sa sustii saracia si inapoierea lor sub placa de mare patriot. Ce naiba, esti hipster ajuns la pensie???

  11. salbaticul says:

    daca inteleg eu bine si dumneavoastra sustineti necesitatea disparitiei fizice a celor 3 milioande de tarani care traiesc din agricultura de subzistenta?

    o intrebare cu raspuns da sau nu?

    am o intrebare, nu este obligatoriu sa-mi raspundeti: ce profesie aveti?

    • Tu ce intelegi prin disparitia fizica? Eliminarea lor sau ce naiba?

    • Raspunsul la intrebare gasesti in mesajele anterioare, nu vad ce nu s-a inteles. Sansa la reprofilare (pt adulti) si scolarizare pt cei tineri sa nu ramana la pascut vaci. Iar in agricultura sa ramana un numar necesar si suficient de persoane, avem destule modele in vest nu trebuie sa reinventam roata. Sau putem ramane in continuare tara agrara (bananiera) si sa-i sustinem pe aia 3 milioane.
      Apropo de protectionism/nationalism german, ce de mofturi fac nemtii cand cumpara Dacia, cate 50.000 buc/an:))

    • Iar in Romania unde strazile sunt pline de Logan, Dacia vinde doar jumatate fata de cat vinde in Germania 😉
      Dar nu e bine nici asa ca doar sunt capitalisti straini la gacia si pleaca cu o parte din profit, mai bine ramanea la stat si fabricau si azi Dacia 1310 si Nova. Sau nu, aveau demult lacatul pe usa ca Roman, Tractorul sau altii care n-au ajuns pe mana capitalistilor din timp.

  12. Era bun sloganul, “nu ne vindem tara”, mai bine o furam bucata cu bucata 😉

  13. salbaticul says:

    din cele scrise deduc ca viziunea dumneavoastra asupra viitorului presupune rapida disparitie fizica a celor 3 milioane de oameni care traiesc din agricultura de subzistenta!

    am o mica curiozitate, vad ca ati evitat sa raspundeti la intrebare: ce profesie aveti?

    • Vad ca nu ia mesajul daca contine link asa ca repostez fara link complet, bagati 3 de w si un punct in fata.

      Nu cred ca are vreo relevanta profesia mea. Spun doar ca implica studii superioare si atat.
      Mai intreb o data, ce inseamna disparitia fizica? Exterminarea cum a facut Hitler???????
      Ce e greu de inteles din mesajele anterioare? Ce inseamna reprofilare profesionala?

      1. Inveti o meserie diferita fata de ce lucrai pana acum, au facut-o foarte multi, mai ales dupa inchiderea fabricilor, doar de la Roman si Tractorul au ramas someri zeci de mii de persoane care au fost nevoite sa caute alt loc de munca. Oare pt ei plangea Rica? Ca dupa legende si zvonuri cica Mercedes vroia sa ia Roman doar ca directorii si sefii care tineau la postul lor calduros au scos lumea in strada sa protesteze spundandu-le ca aia vor face restructurari si o sa dea afara muncitori. Si aia au pus botul si scandau in strada “nu ne vindem tara”. Perfect adevarat ca aia veneau cu restructurari doar ca sefii la postul lor tineau nu la muncitori. Bun, n-au vandut tara, au pus lacatul pe ea si toti au ramas someri.

      2. Tineretul sa faca scoala sa nu mai ajunga majoritatea copiilor de la sate agricultori. Am vazut cu ochii mei ce se intampla, unii trimiteau copii la scoala si pe urma chiar la facultate si aia au acum locuri de munca si salarii decente iar restul in loc de scoala mergeau la faneata sau la taiat lemne in padure.
      Unii tin oi pt care lucreaza tot anul si cand e sa vanda abea iau ceva bani pe ele. Uneori cumpara turcii, vin cu camioane si aia plateau mai bine dar cand vine samsarul roman parca le ofera pretul in batjocura. Cam aia e agricultura dar care habar nu are ar fi bine sa stea macar 2 saptamani la tara la un taran si sa vada pe pielea lui cum e. Sunt curios daca Rica a fost vreodata la cules cartofi, sa vada cum se procedeaza. Se culege manual si cand ai un hectar si incepi la 6 dimineata si la 8 seara termini nici nu poti sa mai stai drept. Ca de aparat de cules cartofi nu s-a auzit pe aici.
      Un pic exagerat dar pe bune ca in situatia asta e taranul vs agricultura occidentala: youtube.com/watch?v=-Nhz-hIMZng

      Uite de ce produca aia eficient si ieftin:
      youtube.com/watch?v=ggK2ZFDTVfQ
      youtube.com/watch?v=M9WE-oeY3Ec

      Chiar daca nu pot sa sufar comunismul si comunistii, dar trebuie sa recunosc ca prin colectivizare erau mai eficienti fata de agricultura taraneasca de azi. Si azi ar trebui facuta un fel de colectivizare DAR NEFORTATA, prin care taranii cedeaza terenul sau constituie ascociatii in care isi unifica terenurile agricole 10-20 sa mai multi agricultori si primesc parte din profit in functie de cu cat teren sau utilaje participa. Ca la un S.A. iar in timpul castigat (pt ca nu trebuie sa mai mearga la camp) invata o meserie si isi cauta de lucru.

  14. Nu cred ca are vreo relevanta profesia mea. Spun doar ca implica studii superioare si atat.
    Mai intreb o data, ce inseamna disparitia fizica? Exterminarea cum a facut Hitler???????
    Ce e greu de inteles din mesajele anterioare? Ce inseamna reprofilare profesionala?

    1. Inveti o meserie diferita fata de ce lucrai pana acum, au facut-o foarte multi, mai ales dupa inchiderea fabricilor, doar de la Roman si Tractorul au ramas someri zeci de mii de persoane care au fost nevoite sa caute alt loc de munca. Oare pt ei plangea Rica? Ca dupa legende si zvonuri cica Mercedes vroia sa ia Roman doar ca directorii si sefii care tineau la postul lor calduros au scos lumea in strada sa protesteze spundandu-le ca aia vor face restructurari si o sa dea afara muncitori. Si aia au pus botul si scandau in strada “nu ne vindem tara”. Perfect adevarat ca aia veneau cu restructurari doar ca sefii la postul lor tineau nu la muncitori. Bun, n-au vandut tara, au pus lacatul pe ea si toti au ramas someri.

    2. Tineretul sa faca scoala sa nu mai ajunga majoritatea copiilor de la sate agricultori. Am vazut cu ochii mei ce se intampla, unii trimiteau copii la scoala si pe urma chiar la facultate si aia au acum locuri de munca si salarii decente iar restul in loc de scoala mergeau la faneata sau la taiat lemne in padure.
    Unii tin oi pt care lucreaza tot anul si cand e sa vanda abea iau ceva bani pe ele. Uneori cumpara turcii, vin cu camioane si aia plateau mai bine dar cand vine samsarul roman parca le ofera pretul in batjocura. Cam aia e agricultura dar care habar nu are ar fi bine sa stea macar 2 saptamani la tara la un taran si sa vada pe pielea lui cum e. Sunt curios daca Rica a fost vreodata la cules cartofi, sa vada cum se procedeaza. Se culege manual si cand ai un hectar si incepi la 6 dimineata si la 8 seara termini nici nu poti sa mai stai drept. Ca de aparat de cules cartofi nu s-a auzit pe aici.
    Un pic exagerat dar pe bune ca in situatia asta e taranul vs agricultura occidentala: https://www.youtube.com/watch?v=-Nhz-hIMZng

    Uite de ce produca aia eficient si ieftin:
    https://www.youtube.com/watch?v=ggK2ZFDTVfQ
    https://www.youtube.com/watch?v=M9WE-oeY3Ec

    Chiar daca nu pot sa sufar comunismul si comunistii, dar trebuie sa recunosc ca prin colectivizare erau mai eficienti fata de agricultura taraneasca de azi. Si azi ar trebui facuta un fel de colectivizare DAR NEFORTATA, prin care taranii cedeaza terenul sau constituie ascociatii in care isi unifica terenurile agricole 10-20 sa mai multi agricultori si primesc parte din profit in functie de cu cat teren sau utilaje participa. Ca la un S.A. iar in timpul castigat (pt ca nu trebuie sa mai mearga la camp) invata o meserie si isi cauta de lucru.

  15. salbaticul says:

    am retinut deci corect modul dumneavoastra de a privi starea celor 3 milioane de oameni care este legata de disparitia lor biologica si ca daca ati cumpara produsele acestor tarani care traiesc din agricultura de subzistenta, ati intarzia acest proces istoric. Intr-adevar, pentru mine nu este important ce profesie aveti dumneavoastra, in acest moment devine important pentru dumneavoastra.

    consider ca nu mai sunt lucruri de spus in plus.

    • WTF? Disparitie biologica? :))))

      Din cei 3 milioane de tarani (desi nu stiu cati sunt exact pt ca alt articol spune asa: ţara cu 64% teren arabil, 28% din populaţie aduce 6% din PIB) ar trebui ca in urmatorii 5-10 ani cel putin 2 milioane dintre ei sa aiba un loc de munca intr-un alt domeniu si de agricultura sa se mai ocupe maxim 1 milion. Marele boom chinez de unde crezi ca vine? Statul scoate din saracie milioane de persoane anual prin aducerea lor de la sat unde fac agricultura de subzistenta la oras.
      Bunastarea/dezvoltarea unei tari poti deduce si din procentul persoanelor implicate in agricultura. Cand/daca romania va reusi sa ajunga un stat dezvoltat si procentul celor care traiesc din agricultura va fi mult mai mic. Acum depinde ce va doriti, poate vreti sa ramana traditional dar asta implica si subdezvoltare.

      Mai ia in considerare si articolul asta:

      Populaţia ocupată în agricultură şi silvicultură, reprezenta, în 2010, aproximativ 19% din totalul populaţiei ocupate din România, un decalaj foarte mare faţă de media UE-27 (4,7%) şi chiar faţă de noile state membre (spre exemplu, Polonia: 10,1%; Ungaria: 5,5%; Bulgaria: 14,7%), nemaivorbind despre ţări precum Franţa (cu 2,6%), Regatul Unit (1,9%) sau Germania (1,8%). Numărul mare al populaţiei care lucrează în activităţi agricole în agricultură și silvicultură constituie un prim indiciu al nivelului scăzut al productivităţii muncii şi șomajului mascat existent în acest sector.

      Economia rurală românescă este astăzi preponderent primară, ponderea agriculturii ajungând la circa 60% în structura acesteia (comparativ cu circa 14-15% în UE), ceea ce are efecte negative asupra gradului de ocupare al populaţiei rurale active. Majoritatea fermierilor sunt propriii lor angajaţi, realizând o agricultură de subzistenţă, fiind necesară completarea veniturilor pe care le obţin cu venituri din activităţi non-agricole.

      Legat de profesie, un obicei prost pe care s-ar putea ca doar romanii s-o aiba: cum cunosc pe cineva imediat au 2 intrebari catre persoana respectiva: unde lucreaza/cu ce se ocupa si ce salariu are 😉

  16. Rica Venturiano says:

    @salbaticul

    Camil Petrescu: ,,bunatatea adevarata cere neaparat inteligenta si imaginatie”..restul sunt vorbe-n vant, ca sa-si justifice marea descoperire de cumparator, raportul pret-calitate si cum bine spuneai, de ce trebuie sa dispara rapid 3 milioane de tarani!

    hai sa ne vedem de treaba!

    • La tine lipsesc ambele din pacate.

    • De ce trebuie ca din 3 milioane de tarani o mare parte sa se REPROFILEZE (ca prin ipocrizia ta tot disparitie rapida folosesti)? Pt ca atat timp cat majoritatea populatiei e rurala si agrara un stat va ramane subdezvoltat. Atat!

      Acest fenomen oricum se va petrece mai incet sau mai rapid in functie de guvern care ar trebui sa ajute si pe categoria respectiva. S-a intamplat si in trecut, in 1939 din populatia de peste 19 milioane 81% era populatie rurala, adica tarani.

      Dar spune tu de ce trebuie ca 3 milioane de oameni sa ramana la agricultura si sa nu poata iesi din traiul de pe o zi pe alta? Sa ramana la tara, traind traditional ca intr-o rezervatie pt placerea ta ipocrita?

  17. salbaticul says:

    Rica Venturiano

    un bucatar sau o gospodina pot avea simt de artist, simt istoric, dar un contabil mai rar sau chiar niciodata! de fapt, eu nu am intalnit nici un contabil care sa-si puna problema valorii vietii unui om! iar un contabil-pensionar este o calamitate pentru cei din jur!

    sa doresti disparitia fizica a 3 milioane de amarasteni, aducand argumente contabile, este un lucru infricosator in esenta lui!

    am sa-mi iau o lunga pauza pana voi reveni aici…

    • Ar trebui in primul rand sa faci diferenta intre contabilitate, economie, marketing, inginerie, etc daca tot vorbesti macar sa stapanesti sensul termenilor. Dar sunt sigur ca voi ati avea burta plina inconjurati doar de tarani, bucatari si filosofi.

      Te-am mai intrebat, “disparitia fizica/biologica” ce inseamna pt tine? Ca suna de parca ar fi disparitia prin moarte. Daca asta intelegi inseamna ca ai niste probleme serioase in a intelege un text.
      Ti-am explicat, majoritatea lor ar avea un trai mai bun daca statul ar reusi sa creeze conditii pt ei prin care sa renunte la agricultura si sa faca altceva. Ar avea de castigat si ei dar si statul. Si ar avea de castigat si restul tarailor care vor continua sa faca agricultura, dar mai performanta si vor avea concurenta mai mica si mai multi clienti. Deci ar avea de castigat toti fata de situatia actuala in care teoretic 1 taran are ca clienti 2 nonagricultori (matematica simpla din 3 mil de tarani vs 6 mil de salariati si mici intreprinzatori). La fel, 3 mil de tarani vor sa produca pt o piata de 17 mil, adica nici 6 persoane/taran. Iar daca ei nu pot concura cu produsele de import, nu pot nici exporta in situatia actuala, deci piata e foarte limitata.
      E cel putin ipocrizie faptul ca voi vreti sa ramana toti 3 mil la agricultura si sa-i mentineti in continuare in starea in care se afla acum. Stiti cat castiga un zilier la sat? 10-20 max 30 lei/zi! Bine ca atunci cand se termina argumentele si capacitatea intelectuala de a intelege ceva hai s-o dam pe filosofii.

  18. salbaticul says:

    KJ

    stimate domn,

    discutia nu a pornit de la ce trebuie sa faca statul, de la predictia legata de viitorul agriculturii, ci de la ce facem noi, prin gesturile noastre cotidiene!

    dumneata te multiplici, cand faci pe clientul de supermarket, cand pe contabilul, cand pe omul de stiinta, de unde si ideea pe care tii sa ne-o prezinti ca daca cumperi produsele agricole ale taranilor italieni sau polonezi te inscrii pe linia progresului demonstrata de stiinta si realizezi si politica sustinuta de finantistii aia care afirmau ca solutia la problema agriculturii romanesti este disparitia a 3 milioane de oameni!

    reproduc cele scrise mai sus:
    *am retinut deci corect modul dumneavoastra de a privi starea celor 3 milioane de oameni care este legata de disparitia lor biologica si ca daca ati cumpara produsele acestor tarani care traiesc din agricultura de subzistenta, ati intarzia acest proces istoric*,

    eu zic ca nu trebuie sa ne ascundem maretul caracter in spatele miscarilor istoriei si al strategiilor politicii si ca ar trebui sa intelegem, asa cum spune Allport, psihologul, cum ca compasiunea pentru semenul muritor este un semn al maturitatii!

    • Stimate domn, intreb ultima data, ce intelegi prin disparitie biologica?

      Discutia a pornit de la ideea lui Rica si anume ca supermarketurile vor duce la disparitia pietelor si implicit a taranului care vinde acolo. Si despre maretul gest patriotic de a cumpara de la ei, simtindu-se astfel “salvatorul” celor 3 milioane de tarani (lucru de altfel fals dar vad ca e greu de inteles). Aici intervine si limitarea programului in cazul supermarketurilor si eventual conditionarea deschiderii de noi supermarketuri, cel putin asa inteleg la cat de impotriva e respectivul. Doar ca asa teoretic poate rezolvi partial o problema si creezi alta la fel de grava, prin inchiderea lor sambata-duminica ar ajunge someri pana la cateva zeci de persoane de la fiecare magazin in functie de marime. Un alt aspect e ca majoritatea produselor alimentare din supermarketuri sunt romanesti si provin si de la taranul roman, dar pt cel care frecventeaza doar piata n-are de unde sa stie.
      Pe urma am scris, dar nu erai atent, atat timp cat calitatea si pretul sunt asemanatoare eu voi alege in primul rand produse fabricate aici in judet sau in apropriere, deci nicidecum din Polonia.

      Da, solutia la agricultura autohtona e unificarea parcelelor si infiintarea unor ferme agricole de dimensiuni medii/mari care sa implice un numar mai mic de oameni. Ipotetic daca in Brasov la 250.000 de locuitori ar exista 50.000 de frizeri care ar fi solutia dumnitale? Ai merge sa te tunzi zilnic doar sa nu dispara frizerul de la parter? Din ce am inteles, ai prefera sa traiasca in continuare din putinii bani pe care i-ar castiga decat sa se apuce de altceva. Asta da compasiune, e ca si in cazul cersetorilor, tu le dai bani din compasiune dar de fapt doar agravezi situatia!

      Nu in ultimul rand vreau sa mentionez ca eu doar am expus niste idei, nu militez pt ele. De la inceputul discutiei mi-am exprimat pozitia, si anume ca NU MA INTERESEAZA PIATA SI NICI CE FACE TARANUL DE ACOLO! Eu evit piata din motivele personale si am mers acolo doar fortat de imprejurari. Dar care vrea sa mearga acolo din partea mea n-are decat ca eu n-am nimic impotriva spre deosebire de voi care stiti mai bine ce trebuie sa fac eu. Eventual sa ma fortati sa merg acolo prin inchiderea supermarketurilor sambata-duminica cand am eu timp sa merg la cumparaturi. Dar stati linistiti ca prin masura respectiva o sa bagati in somaj o parte din angajatii de la supermarket iar clientela lor va face cumparaturile in alte zile, deci pana la urma nu supermarketul va pierde.

  19. salbaticul says:

    *atat timp cat calitatea si pretul sunt asemanatoare eu voi alege in primul rand produse fabricate aici in judet sau in apropriere, deci nicidecum din Polonia*!

    sunteti un erou, ce mai incolo si incoace!

  20. salbaticul says:

    KJ

    Stimata domn,

    nu ma pot compara! dupa parerea mea sunteti un unic!

    eroismul dumneavoastra care se bazeaza pe sacrificiul pe care il faceti atunci cand ati decis sa alegeti in primul rand produse fabricate in judet sau in apropiere, deci nicidecum din Polonia atata timp cat calitatea si pretul sunt asemanatoare este inconfundabil, inexorabil, inconturnabil, irefutabil si indubitabil!

    • normal ca nu ne putem compara, eu asa fac si tac nu ma laud ca tine sau amicul tau si nu ma dau salvatrul taranimii, patriotul suprem! am zis intre paranteze ca tu deja stiai mai bine decat mine ce, cum, de ce si de unde cumpar.

  21. salbaticul says:

    Stimate domn,

    va cerem prea mult daca am solicita sa aveti ceva coerenta in postari? când sustineti ca ne putem compara, cand sustineti ca nu ne putem compara!

    si apoi, schimbarea asta mereu a scaunelor, cand faceti pe secretarul de partid, cand pe clientul de supermarket, cand pe vizionarul istoriei, cand pe nepotul lui bunicu nu da bine!

    ce ati spune despre un spectator care in timpul vizionarii unui film ar schimba mereu scaunele pe care sta, uitand sa se uite la ecran?

    cam asa imi apareti…varianta postmoderna a experimentului lui Pavlov, in loc de salam fiind discursuri…adica daca subsemnatul afirm ceva ca fiind A, dumneata sustii automat nonA si bagi textele …de unde mi-am dat seama ca si catelul lui Pavlov avea tendinte compulsive..

    • Ai auzit de ironie? Daca da atunci ar trebui sa intelegi si ce e cu “comparatia”.

      Sa folosesc cuvintele tale, “secretarul de partid” nu poate fi “client de supermarket” si “nepotul bunicului”? poate viata ta se limiteaza la un singur “scaun” si asta te impiedica sa intelegi anumite aspecte. Mai ai nelamuriri? Hai ca poti mai mult, doar esti erou!

  22. salbaticul says:

    KJ

    Stimate domn,

    ironia nu presupune incoerenta, asa cum eronat ati invatat in scoala!

    deci va cerem prea mult daca am solicita sa aveti ceva coerenta in postari? când sustineti ca ne putem compara, cand sustineti ca nu ne putem compara!

    acum am inteles cum e intelegerea anumitor aspecte cu care va laudati!

    deci cand mergeti la supermarket auziti vocea secretarului de partid care va dicteaza ce si cum, alta data auziti vocea un vizionar al istoriei, alteori auziti chiar vocea bunicului!

    iar faptul ca faceti ce vi se cere, ma face sa cred, asa cum am spus, ca bietul caine al lui Pavlov avea tendinte compulsive similare cu cele pe care le aveti din belsug dumneavoastra!

  23. salbaticul says:

    KJ

    Stimate domn,

    Nu am fost surprins de marturisirea dumneavoastra ca sunt situatii in care va vine sa va bateti capul, banuiesc ca se intampla cand simultan auziti vocea secretarului de partid, a bunicului şi a vizionarului in istorie!

    cum spiritul dumneavoastra este ocupat cu lucruri, am identificat o oferta foarte buna de manusi de lux barbatesti, ,,create atent din piele fina, pentru barbatul modern” pe https://www.zumzi.com/ro/manusi-de-lux-din-piele-de-dama-si-de-barbati-

    adica daca tot va dati pumni in cap, sa o faceti astfel incat sa nu ramana urme!

    • Cate griji iti faci pt mine, o fi si asta o manie nu?
      Ceva nu e in regula cu tine si asta se vede deja in postarea in care imparti oamenii in doua categorii complet dinstincte. Dar se pare ca pentru tine lucrurile chiar sunt ori albe ori negre. Stii ce tulburare de personalitate are aceste simptome?
      Din aceasta cauza nici nu ma mir ca nu intelegi sensul dialogului cu comparatia. Ti-am zis ca raspunsul era la ironia ta cu eroismul, dar iti scapa ca eu n-am zis ca ne putem compara.
      Poate intelegi din exemplul urmator: bicicleta e un mijloc de transport. La fel, si trenul e mijloc de transport. Se pot compara? Nu! Deci confuzia e doar in capul tau.

      Al doilea aspect e cu schimbatul scaunelor, si restul rahatului ce ai scos. Doar acum inteleg de ce ai intrebat despre profesie, pt tine, fiindca vezi viata in alb si negru, daca as fi macelar ar trebui sa ma limitez doar la meseria mea.
      Ca tu vezi schimbari de scaune o fi din cauza vocilor din capul tau, posibil sa si scrii dupa dictare.

      Ar mai fi si folosirea unor termeni in mod eronat:
      Eliminare fizica, disparitie biologica: doar tu stii de unde ai ajuns la acesti termeni ca eu nu le-am folosit si nici n-am sugerat.
      Tendinte compulsive la cainele lui Pavlov – experimentul lui Pavlov se refera la conditionare clasica – un mecanism principal de invatare, nicidecum la tendinte compulsive. Dar cica si Pavlov dupa ce i-au murit cainii, doua saptamani le-a tot dus de mancare.
      Etc, se pare ca tu te autocaracterizezi in comentariile tale asa ca spor in continuare deja am pierdut prea mult timpul cu tine.

  24. Rica Venturiano says:

    @salbaticul

    am intrat sa vad ce mai este pe-acilea si descopar ca lucrurile avanseaza incet, dar sigur, spre un final anticipat!

    eu cred ca relatia capului cu capul in cadrul unui supermarket se poate citi si printr-o prisma neurologica, legata de migrene, moment in care iti vine sa-ti dai pumni in dibla!

    nu vreau prin aceasta sa scuz sau sa acuz pe cineva, adica nu exclud ca in situatia de fata durerea de cap sa fie realmente data de numeroasele voci care se aud si, din cate am inteles, se schimba cu rapiditate, presandu-l pe bietul om sa ia o decizie pentru a stopa galagia din carcasa, linistindu-i pe *toti*, pe bunicu, pe secretarul de partid, pe omul de stiinta!

  25. Rica Venturiano says:

    @salbaticul

    am uitat sa spun un lucru si de aceea am revenit rapid…

    gasesc sugestia de a purta manusi in supermarket inadecvata, ca masura de prevedere sa nu te ranesti la o posibila durere de cap, intrucat cand mergi acolo pui mana pe rosie, pe ridiche si prin simtul tactil primesti informatia care te ajuta sa iei decizia…cu mana in manusa, cum sa obtii aceste informatie?

    si apoi, punand mana pe legume si fructe, te murdaresti…ce faci daca te apuca brusc dorinta de a-ti da cu pumnul in cap, pui mana murdara in manusa?

    pe de alta parte nu exclud posibilitatea ca tocmai folosind manusi in alegerea legumelor si fructelor, creierul, lipsit de informatiile necesare, sa nu solicite * interventia* bunicului, a omului de stiinta, a secretarului de partid atunci cand trebuie luata o decizie de cumparare de tip pret-calitate!

    solutia ideala ar fi bagatul capului cu rapiditate sub un jet de apa rece, dar eu nu am vazut la nici un supermarket instalat acest sistem care exista in pietele noastre agroalimentare prevazatoare cu asa ceva si folosite chiar de unii dintre concetatenii nostri in anumite zile cu anumite temperaturi!

    de aceea cred ca ideea cu capul rapid bagat sub dus rece este mai buna decat purtarea manusilor, pentru trezirea la realitate in cazul clientilor corporatisti de acest tip, iar *best-practice*-ul existent in pietele cu tarani ar trebui preluat si de astia din supermarket, mai ales ca, din cate citesc in presa de specialitate, numarul vocilor in supermarket creste vizibil!

    • Amin!Cea mai tare postare, de pe aici, de mult timp…!Esti tare Rica!Vorbesc serios.

    • Noroc cu jetul de apa rece de la troaca din piata ca aveti unde sa va bagati capul sa va racoriti de la multitudinea de fapte eroice!

  26. Rica Venturiano says:

    @salbaticul

    mai am cateva contraargumente legate de folosirea manusilor in supermarket…

    primul este legat de inutilitate, in supermarket ori pui mana pe conopida de spania, pe telina de olanda, pe rosie din italia, toate sunt beton, iar betonul de-aia e mai bun decat carpiciul, ca nu se strica decat dupa multi ani…asa si cu legumele astea, le mancam, traim, ne ducem la cimitir, ni se face parastasul de 7 ani si ele tot intacte sunt…si atunci, de ce sa le mai pipaim?

    al doilea contraargument, sa zicem ca folosim manusile propuse, dar eu am observat la corporatisti un comportament pe care l-am vazut la banuini cand dau de o banana, se scarpina in fund! poti sa-mi spui si mie cum o vor face daca isi pun manusile recomandate de dumneata? ai incercat vreodata sa te scarpini la fund cu manusa? eu am incercat si e foarte greu!

    sigur ca trebuie sa iau in seama ca eu nefiind corporatist nu am dexteritatea astora, caci de cate ori i-am surprins in pauza de odihna, ce crezi ca faceau? se scarpinau unii pe altii! e adevarat, nu foloseau manusi….

    ma rog, exista si varianta ca tu sa ai manusile puse si sa stai la intrare in supermarket si sa astepti alt corporatist dispus sa te scarpine, inainte ca el sa-si puna manusile…

    una peste alta eu cred ca solutia cu robinetul cu apa este mai buna…sau managementul supermarketului sa aiba pregatite cateva galeti de apa pentru orice eventualitate..

    • “primul este legat de inutilitate, in supermarket ori pui mana pe conopida de spania, pe telina de olanda, pe rosie din italia, toate sunt beton, iar betonul de-aia e mai bun decat carpiciul, ca nu se strica decat dupa multi ani…asa si cu legumele astea, le mancam, traim, ne ducem la cimitir, ni se face parastasul de 7 ani si ele tot intacte sunt…si atunci, de ce sa le mai pipaim? ”

      Inca tot traiesti cu impresia ca la piata iei altceva?

      “al doilea contraargument, sa zicem ca folosim manusile propuse, dar eu am observat la corporatisti un comportament pe care l-am vazut la banuini cand dau de o banana, se scarpina in fund! poti sa-mi spui si mie cum o vor face daca isi pun manusile recomandate de dumneata? ai incercat vreodata sa te scarpini la fund cu manusa? eu am incercat si e foarte greu! ”

      Zau ai incercat? Inseamna ca vorbesti din propria experienta si de fapt te autocaracterizezi.
      Uite mai bine ai incerca cu panusi de porumb, nu pot sa-ti zic din experienta ca n-am incercat, dar e traditional asa ca s-ar putea sa-ti placa.

  27. salbaticul says:

    Rica Venturiano

    Stimate domn,

    daca se va renunta la manusi, de ce sa nu se foloseasca hidrantii de apa din oferta https://www.pasinstal.ro/instalatii-stingere-incendiu , numai buni pentru situatia ,, imi arde capul”, ,,imi vine sa-mi bat capul” etc?

  28. Rica Venturiano says:

    @salbaticul

    fac un rezumat la dialogului…

    este corecta observatia ca atunci cand auzi vocea secretarului de partid, a lu bunicu si a omului de stiinta sa intri in sindromul compulsiv al cainelui lui Pavlov!

    dar e tot atat de adevarat ca babuinii vazand ce fac corporatistii in supermarket le-au copiat gestul de a se scarpina in fund cand dau de o banana!

    am citit recent un experiment cu un soricel…totul este un labirint la capatul caruia se gaseste oleaca de carnita…la prima strigare, soricelul da de carnita in 60 de secunde, la a doua in 50 de secunde, la a treia in 45 de secunde, moment in care experimentatorul nu mai pune haleala! soricelul se duce, da tarcoale si pleaca! in faza a cincea, identic, experimentatorul nu pune haleala, iar soricelul, neavand facultate, nici liceu, nici macar scoala generala absolvita, la jumatatea drumului se opreste si revine de unde a plecat! morala? corporatistul nostru are vointa si nu renunta!

  29. salbaticul says:

    Rica Venturiano

    Stimate domn,

    daca inteleg eu bine, dumneavoastra sustineti ca soriceii isi modifica comportamentul, in urma unui act de deliberare legat de schimbarile din context, in timp ce corporatistii o tin matu-gatu inainte, folosindu-se de noul limbaj de lemn care inlocuieste autonomia persoanei?

    sa ma mir ce sustine Robert Swartz, ca 90-95 la suta din populatia globului nu stie sa gandeasca, http://www.ziare.com/magazin/studii/aproximativ-95-la-suta-din-populatia-globului-nu-stie-sa-gandeasca-verdictul-unui-specialist-in-pedagogie-?

  30. Rica Venturiano says:

    pai multa inteligenta nu poate fi sa nu poti face corelatia ca cumparand de la tarani le aduci un venit si le usurezi cat de cat viata decat sa cumperi din supermarket produse olandeze, italiene, poloneze, turcesti sau spaniole!

    si apoi sa vii sa te intrebi mirat, cum? a spus unul ca disparitia celor 3 milioane de tarani rezolva problema agriculturii romanesti! vai, vai, vai, ce nerusinare…si dai cu rezolvarea stiintifica a problemei agrare, dai cu secretarul de partid, cu viitorul…

    asta este ca si cum te-ai mirat ca 30 la suta dintre romani traiesc cu mai putin de 3 euro per zi, ca doar tu ai stomacul plin!

    eu nu stiu daca studiul ala este valid stiintific, dar consecinta lui, daca este sa iau de adevarat ce spune Camil Petrescu: ,,bunatatea adevarata cere neaparat inteligenta si imaginatie”!, este ca lipsa de inteligenta coreleaza puternic cu lipsa de bunatate si lipsa de empatie fata de semenul muritor, cum le zice psihologul ala celebru de acu vreo 60 de ani, Allport! inclin sa cred ca lucrurile stau asa, dupa cum vad eu lucrurile din jurul meu…

    eu daca as fi sef i-as obliga pe corporatistii astia sa invete pe din afara Allport, daca cu alea religioase nu le au….sa nu mai fie beton cand vad un om sau trec pe langa un om!

    oare ce meserie are musiul nostru? sunt tare curios….

  31. salbaticul says:

    Rica Venturiano

    Stimate domn,

    ce faceti?!

    vreti sa vedeti daca ideea mea legata de existenta hidrantilor din supermarket este fezabila?

    daca se va intra pe receptie si alaturi de bunicu, primul secretar, omul de stiinta se vor prinde si alte *posturi*?

  32. Rica Venturiano says:

    @salbaticul

    am constatat ca astia care executa ordinele care le vin de la vocile pe care le aud in carcasa nu au mila de amarat, il considera subom!

    taranii care isi racoresc capul in cismele din piata o fac in *troaca* , ei nefiind ca atare oameni!

    sa vezi cum o sa ne dea cu statisticile pe care i le sufla in creier omul de stiinta sau secretarul de partid…

  33. salbaticul says:

    KJ

    Stimate domn,

    nu stiu ce decizie va lua alde Rica, dar sa stiti ca eu as fi dispus sa am un numar la circ in care dumneavoastra interpretati rolul unui babuin care se scarpina la fund sau rolul unui soricel in cautare de produse olandeze, totul petrecandu-se intr-un supermarket transformat in labirint!

    sunt convins ca numarul va avea un succes rasunator!

    • Numarul ar fi cu voi doi in rolul unor urangutani care filosofeaza despre lucruri de care habar nu au. Spectatorii s-ar caca pe ei de ras. Sau pe voi.

  34. Rica Venturiano says:

    @salbaticul

    si eu ma bag la un numar de circ, daca cel in cauza accepta sa joace rolul cainelui lui Pavlov intr-un supermarket, cu ocazia sarbatorii a 125 de ani de la renumitul experiment si sa observam la ce saliveaza corporatistii in aceasta situatie!

    • Se pare ca inteligenta ta se reduce la a reptea ca un papagal toate prostiile debitate de tovarasul tau si la citate pe care nici macar nu le intelegi.

  35. Rica Venturiano says:

    Rica Venturiano
    @salbaticul

    dumneata ce intelegi din mesajele scrise de corporatistul nostru, vrea sa intre in rolul cainelui lui Pavlov care saliveaza cand intra in supermarket sau in rolul babuinului care se scarpina la fund cand da de o banana, asa cum a vazut el la televizor ca fac corporatistii?

  36. salbaticul says:

    Rica Venturiano

    Stimate domn,

    cel in cauza inca este in cautarea identitatii, de aceea si aude atatea voci in creier, ba nepotu lui bunicu, ba secretaru de partid, ba omul de stiinta…

    dupa parerea mea inca oscileaza, ar vrea sa ne rupa, precum cainele lui Pavlov, dar nu are dinti si se rezuma in a juca rolul de babuin, care imita…

    oricum rolul soricelului nu-l poate juca, caci dupa cum se vede, nu renunta…